SEO Uyumlu Yazı Nasıl Yazılır?

No Comments

SEO Uyumlu Yazı Nasıl Yazılır?

seo uyumlu içerik

SEO Uyumlu Yazı Nasıl Yazılır?

Her şeyden önce, SEO dostu içeriğin ne olduğundan başlayalım. Bu kısaltma (SEO), arama motoru optimizasyonu anlamına gelir ve kolayca “arama sonuçlarının ilk sayfasında açılacak şekilde optimize edilen içerik türü” olarak bilinir.

Bu tür içerik elbette yüksek kalitede olmalıdır, yani güvenilir kaynaklardan güvenilir bilgiler içerir. Bununla birlikte, bu tür zengin içeriklerin yazılması için bazı önemli detaylar vardır. Yazılarınızı bu detaylara göre yazabilir yada mevcut yazıları bu detaylara göre yeniden düzenleyebilirsiniz. Bu detaylara birazdan geçeceğiz.

Çalıştığınız yazar ve editörlere oldukça dikkat etmeli ve özen göstermelisiniz. Çünkü her yazar aslında söylendiği gibi “seo uyumlu” içerik yazmaz. Bununla birlikte, birçok durumda, zaman kazanmak, yazılarınızı SEO’ya daha uyumlu yazacak, doğru dilbilgisi ve yazımdan emin olmak için profesyonel yazarlarla çalışmak daha da iyidir.

Ayrıca, profesyonel bir yazar, çalışmalarının arama için optimize etmenin yolunu artık ezbere biliyordur ve sabit bir fiyat politikası vardır. Yani SEO uyumlu içerik için genelde ek ücret istemez, her yazısını elinden geldiğince en iyi şekilde yazar. Bu tür yazarlar genelde “pahalı” olarak anılsa da aslında kalitelidir ve kaliteden ödün vermeyecek kişiler çalışırlar.

İnternet üzerinden bir yazar anlaşmaya karar vermeden önce yazarın diğer referansları ile alakalı geri bildirimleri gözden geçirmek önemlidir. Alternatif olarak, kopyayı, makaleleri, blogları ve web içeriğini kendiniz yazmayı deneyebilirsiniz. SEO uyumlu içerik yazmada başarılı olmanızı sağlayacak bazı ipuçlarını sizler için derledik.

SEO Uyumlu Makalelerde Alt Başlık Kullanımı

Alt başlıkları kullanarak içeriğinizi daha bölümlü bir şekle sokun. Bilgilerinizi sistemleştirin, böylece ziyaretçiniz tarafından okunması ve anlaşılması daha da kolaylaşır. Arama motorlarındaki analitik botları başlıklarınızı okuyabilmeye olanarak bularak tanır ve içeriğin uygun olup olmadığını ve arama sorgusuyla alakası olup olmadığını belirleyebilir.

Başlığınızdaki veya alt başlığınızdaki kelimeler ne kadar etkili olursa, arama motoru sonuç sayfalarının (SERP’ler) üzerindeki içerik sıralamanızın şansı o kadar yüksek olur. Grafikler, şemalar ve benzerleri şeyleri ekleyerek içeriğinizi görselleştirin.

Görüntüler, güncel haberler ve videolar gibi dikey içerikler okuyucunuzun dikkatini çeker. İçeriğiniz şematik ve alakalı olduğundan, kullanıcıların web sitenizde daha uzun süre kalma olasılığı daha yüksektir. Sonuçta, bir resim 1000 kelimeye bedeldir. Sitede bekleme süresi, ziyaretçinin sitede aradığını bulup bulmadığını belirlemede bir etkendir. Google bunu Chrome ile anlayabilir.

Anahtar Kelime Kullanımı

İlk bakışta, ne kadar çok anahtar kelime kullanırsanız, yazınız o kadar optimize edilir. Fakat unutulmaması gereken nokta, içeriğiniz anahtar kelimelerle doldurulduğunda okunamaz ve berbat bir hale gelir, dolayısı ile Google bu yaptığınız aşırı optimizasyonu tanıyacak ve sizi cezalandıracaktır. Anahtar kelimeleriniz, normal bir yazıdan belli bir yüzdeden fazla belirli anahtar kelimeleri içermemelidir. Aksi halde Google’ın yapay zeka desteğinden geçemeyerek ceza almanıza neden olacaktır.

İçeriği Arama Motoruna Optimize Etmek

İçerikleri yazarken yada halihazırda yazılmış içerikleri düzenlemek için dikkat etmeniz gereken noktalar ise şunlardır:

Madde Uzunluğu

Çok kısa veya çok uzun yazmayın, ancak 300 kelimenin yeterli olduğu günler artık geride kaldı. Artık arama motorları, üstün bilgi kalitesi ile daha uzun biçimli içeriği tercih ediyor. Fakat rakipleriniz ile sadece aynı içerikleri barındırmanızı da istemiyor. Yani rakip yazılar varsa onların içeriğine oranla sizde fazladan ne var, bunu gözden geçirmelisiniz.

Bununla birlikte, çok uzun bir makale (2.500 kelimeden fazla) Google’ın gözünde olumsuz olarak değerlendirilmenize sebebiyet verecektir. Bunun haricinde, okuyucuyu darlamayın, gereksiz yere de içeriği uzun tutmayın. En uygun uzunluk 1.000-2.000 kelimedir.

Bu uzunluk size gerekli gördüğünüz tüm bilgileri kapsama alanı sağlar. Genelde her konu için 1.000 kelime ile 2.000 kelime arası oldukça uygundur. Fakat dediğim gibi, eğer içeriğiniz 1.000 kelimelik bir içerik değilse, gereksiz olarak da uzatmayın.

Okunabilirlik

Karmaşık kelimeler ve cümleler kullanmamak daha iyidir. Sadelik en önemli detaydır. Okunabilirlik, metninizi yapılandırma şeklinize göre değişir. Kolayca akan, okunması kolay bir stile ve tona sahip bir içerik oluşturmak biraz da kişilerin yeteneğine bağlıdır.

Okunabilirlik aynı zamanda anahtar kelime kullanımınıza ve anahtar kelimelerinizi yazınıza ne kadar iyi dahil ettiğinize de bağlıdır. Deneyimli bir yazar değilseniz ve okunabilirliği nasıl sağlayacağınızdan emin değilseniz yazınızı arkadaşlarınızdan okumasını isteyebilir, çeşitli araçlardan yardımlar alabilirsiniz.

Resimler

Resimlerden bilgi almak okumaktan daha kolaydır. Ve kullanıcılara daha da güven verdiği bir gerçektir. Birçok kullanıcı görsel olarak öğrenmeye meraklıdır. Görüntüler yeterince net ve içeriğiniz hakkında alakalı geniş bir şeyler gösteriyorsa, okuyucunuz makaleyi tamamen atlamayı bile tercih edebilir. Yüksek kaliteli, optimize edilmiş görüntüler, içeriğinizin daha çekici, sofistike görünmesine olanak sağlar. Resimlerinizi optimize ederseniz, arama motorları bunları sıralama amacıyla da kullanabilir.

Görünüm

Sitenizin şık ve benzersiz görünmesini sağlayın. Üstünüze birşeyler giyerken nasıl oldukça seçici oluyorsak aynı şekilde web sitenize de gereken önemi göstermelisiniz. Kullanıcıları çekmek için yalnızca içeriğinize güvenmeyin. Web sitenizin temasını iyi seçim, işlevsel ama mümkün olduğunca sade bir tema tercih edin.

Sosyal Medya Butonları

Kullanıcıların içeriği kolayca paylaşabilmesi için web sitenize sosyal medya butonları ekleyin. Bunu web sayfalarınızın çoğuna uygulayın. Bloglarınızı, videolarınızı ve kaynak sayfalarınızı eklemeyi unutmayın.

Güvenilir Bilgiden Şaşmayın!

Okuyucularınıza yanlış bilgi vermeyin; bu çevrimiçi itibarınızı olumsuz etkileyecektir. Arama motorları otorite için bağlantılar arayacağı için yazılarınızdan dış kaynaklara bazı bağlantılar eklediğiniz den emin olun. Ayrıca, web sitenizde paylaştığınız önceki bazı içeriklere de birkaç bağlantı ekleyin. Yazınızda ele aldığınız konular hakkında daha fazla bilgi veren makaleleri yada kaynak olarak kullandığınız sitelere link vermekten çekinmeyin. Paylaşmak güzeldir arkadaşlar bilgileriniz paylaşın insanlar faylanlansın. 

 

Blog Hakkında

Senelerce edindiğimiz tecrübeyi sizlere aktarmak için buradayız.

More from our blog

See all posts

Leave a Comment