İç Seo Nedir ve Nasıl Yapılır?

  • Nisan 16, 2020
  • SEO
No Comments

Geçtiğimiz birkaç yıl içinde Google, Panda, Penguin ve Hummingbird’ün başını çektiği olduğu arama motoru algoritmaları için birkaç güncelleme yayınladı . Bu güncellemeler, sahiplerin sitelerini oluşturmak için nasıl yapılandırması gerektiğine ilişkin olarak artırılmış kurallar belirler. Bunun için hem dışarıdan gelen linkler hemde dışa giden linkler dahil sayfa içi SEO uyarlaması için pek çok faktör bulunmaktaydı.

Bununla birlikte, güncellemelere rağmen, iç SEO’ya baktığımızda aslında çok fazla değişmedi. Sayfadaki her SEO kuralı aslında kullanıcının yararına olur. Yani kullanıcı sitenizi ne kadar rahat ve mutlu kullanırsa o kadar iyi denilebilir, fakat bunu herkes kabul etmiyor.

Google, kullanıcının web sayfanızı ziyaret ettiğinde mutlu olmasını ister . Google’ın site kullanıcılarınızın memnun olduğunu bilmesinin tek yolu, etkileşimde bulundukları zamandır. İçeriğinizi okumak için ne kadar zaman harcıyorlar?

Bu sayfada site sahiplerinin ve webmasterların, sitenin iç optimizasyonunu nasıl geliştirebileceği hakkında bilgi vererek herhangi bir bağlantısı(link) olmayan sitelerin nasıl üst sıralarda olduğu hakkında da bilgi vermiş olacağım.

1. Sayfa Hızı

Hemen hemen her kes beklemekten nefret eder. Çünkü kim gereksiz yere beklemekten hoşlanır ki? Bu nedenle insanlar Vine’ı çok sevdiler. Çünkü 6-7 saniyede gülmek insanlar için kulağa hoş gelen şeyler.

Aynı şekilde internette bir şeyleri araştırırken içeriğe hızlıca erişmek de insanların hoşuna gider. Hangimiz istemez, araştırdığımız şeyin pat diye karşımıza çıkmasını?

Bu yüzden Google Pagespeed diye bir uygulama var. Yine aynı şekilde Think with Google Mobil Site Hız Testi sayfası var. Ve yine aynı şekilde 2011 yılında yayınlanan Google Webmaster Center‘da bu yüzden web yöneticilerine sunuldu.

Sayfa hızındaki 1 saniyelik hızlanma, hemen çıkma oranı ve satış oranını %7 kadar arttırabilecek duruma sahiptir.

Sayfa hızını kontrol edebilmek için pek çok farklı araç bulunuyor ve genelde ücretsiz araçlardır.

Bu araçlardan en kolayı ve kullanışlı olanı Pingdom Hız Testi Ölçer ve daha fazla ayrıntı isteyenler için de GTmetrix‘dir.

Örneğin kendi sitemizi Pingdom ile test ettiğimizde çıkan sonuç 1.31 saniyedir.

dursunkoc.com.tr hız testi

yine aynı şekilde GTmetrix üzerinden yapılan hız testinde de 1.8 saniye görüyoruz. Aradaki fark da, Pingdom’un Almanya Frankfurt üzerinden test yaparken, GTmetrix’in İngiltere üzerinden test yapmasıdır.

dursunkoc.com.tr hız testi

Siteyi hızlandırmak için pek çok farklı yol vardır. Kendiniz, arama motorlarından bilgi edinerek bir şeyler yapabilirsiniz. Fakat profesyonel destek almanız, en iyi performans için gereklidir. Bu yüzden web site hızlandırma sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

2. Meta Bilgileri

İnsanlar meta etiketlerini genelde doğru olarak kullanmazlar yada kullanmak istemezler. Çünkü gereksiz meta etiketleri, fazla uzun başlık ve fazla uzun açıklamalar kullanırlar.

Oysa başlık 50-60, açıklama da 120-130 karakterden fazla olmamalı. Eğer gerekliyse elbette bu sınırları geçmekte sorun yoktur. Ama gereksiz ise de kullanmamaya dikkat etmek gereklidir. 1-2 karakter fazla olması da sorun değildir.

Meta açıklama, arama motorlarının yazdığınız konuyu bilmek ve konu hakkında araştırma yapan kişileri sitenize yönlendirmek için kullandığı. Yani, açıklayıcı ve kısa yapın – en fazla 160 karakter olmalıdır.

Meta açıklamanızda anahtar kelimeler doldurmanıza gerek yoktur. 160 karakteri doldurmaya gerek de yok. Bu nedenle gereksiz kelimeler ve anahtar kelimeler ile doldurmak faydadan çok zarar sağlayabilir. Bu anahtar kelimeleri asla kullanamayacağınız anlamına gelmez, yine de açıklamada kullanmak fayda sağlayabilir. Ancak anahtar kelime kullanmak yerine açıklamaları Gizli anlamsal endeks (LSI) ile yazmanız daha iyi olacaktır.

Örneğin, başlıktaki kullanılan anahtar kelimeniz” web sitesi trafiği oluştur” ise, kullanabileceğiniz LSI anahtar kelimeleri aşağıdadır:

  • Ziyaretçileri arttırın
  • Ücretsiz trafik çekin
  • Site ziyaretçilerinizi arttırın
  • İnternet sitenizin hitini arttırın
  • Kullanıcılarınızı arttırın

Eğer bir WordPress kullanıyorsanız size önerebileceğim SEO yardımcı eklentisi Rank Math olacaktır.

 

3. Arama Motorlarına Yardımcı Olun

Arama motorları gelir elde etseler bile sizden doğrudan para talep etmezler. Amaçları, kullanıcıları içeriğe yönlendirerek bilgi ve aradıkları ile buluşmasını sağlamaktır.

Bazı temel unsurlar, arama motoru botlarının sitenizi taramasını ve içeriği anlamasını kolaylaştırır. SEO’nun en önemli ve öne çıkan 3 maddesi de şöyledir:

  • Şema
  • İçerik
  • Link

Şemanız düzgün değilse bir arama motoru botu sitenize girecek ve orada duracaktır. Yani site içindeki şemanız, menüler, yazı içi linklemeler de doğru olmalıdır. Böylece bir bağlantınızı keşfeden Google, diğer sayfalarınızı da hızlıca tarayabilecektir.

Arama motorlarının web yöneticisi konsollarında sitemap göndermek için bir yer de vardır. Böylece arama motorları sitenizin tüm içeriğini rahatlıkla okuyabilir ve sıralamaya ekleyebilir.

Site içerisindeki sayfalarınızı birbiri ile linkleyerek bağ oluşturmak şema için oldukça önemli faktörlerden birisi olduğunu da unutmayın.

Arama motoru botları bağlantıları takip eder. Yeni içerik sayfanızı ana sayfanızdaki bir bağlantıdan almaları, kolayca keşfetmesi için önemlidir. Botların çalışma mekanizmasını öğrenmek, sıralama için de yol gösterici olacaktır.

Aynı şekilde sitenizde kullandığınız etiket sayfalarının, yinelenen içeriğe neden olduğunu unutmayın. Google, yinelenen içeriğin olduğu yeri Google’da bulundurmak istemeyebilir. Bu nedenle etiket sayfanız Google’da yer alırken, önemli olan normal yazınız Google’da yer almayabilir.

 

URL Yapısı : URL yapısı her yerde görünen bir şey olduğu için site içeriğini belli eden diğer unsurlardan birisidir. Bu önemli SEO faktörlerinden birisidir ve kesinlikle atlanmamalıdır.

URL adresleri, o sayfanın içeriği ile alakalı bilgi sunarken, sayfanın kolay tanınmasına da olanak sağlar. Bu nedenle bu sayfalarda anlamsız rakamlar yerine kelimeler kullanılmaktadır.

Sayfa URL’si için kimisi kısa tutulmalı derken kimisi de uzunluk bir dezavantaj değildir diyor. Bu nedenle bu konu biraz tartışmalı diyebiliriz.

URL Yapısı

URL yapısı hem kategoriyi hem yazı başlığını hem de anahtar kelimeler içeriyor

 

Bu URL yapısı sadece bir örnek, kategoriyi içerirken ayrıca sayfa başlığı ve anahtar kelimeleri de içeriyor. Yani “teknolojibenim.com/t/?k=3728” gibi anlamsız bir başlık yapısına sahip değil, hem daha ilgi çekici hemde konuyu araştıranlar için sayfanın bulunmasını kolaylaştıran bir URL yapısına sahip.

Benim kişisel önerim, URL yapısının 5 kelimeden fazla kelime içermemesi olacaktır. Bu önerim içerikten içeriğe değişebilir ve anahtar kelimeleri içeren URL yapıları daha iyi olacaktır.

Tarama Hataları : Google Search Console üzerinde rastlanan hatalardandır. Eğer Google botları sitenizi doğrudan veya dolaylı olarak ziyaret edemiyorsa bu hatayı alabilirsiniz.

Bunun nedenlerinden birisi, robots.txt dosyasından botları engellemeniz olabileceği gibi ayrıca, hosting sağlayıcınızın yanlışlıkla Google Network’e bağlı iP adreslerini engellemesi de olabilir. Bu hata, site taranırken tamamen erişemediği yada kısmen erişebildiği anlamına gelebilir ve ne kadar hızlı çözerseniz o kadar iyidir.

4. Mobil Uyumluluk

Google’ın bir algoritması olan Panda kullanıma sunulduğunda, birçok site bunu ciddiye almadı. Sonuç olarak Amazon gibi siteler büyük trafik kaybı yaşadı ve onlara pahalıya patladı.

Google Panda algoritması ile, mobil kullanıcılara uyumlu ve basit sayfa sunulması için önemli güncellemeler yaptı.

Mobil kullanıcılar, masaüstü sitesinin mobil kullanıcıya sunulması ile sitedeki içeriği rahatlıkla okuyamayabilir ve masaüstü kodlamadan gelen ağırlığı kaldırırken fazla işlem ve pil gücü sarf edebilirler. Bu nedenle Google konuya el atarak 2015 Nisan’ı ile mobil uyumlu sitelere öncelik vermeye başladı.

Bu algoritma ilk çıktığında, tema ve tasarım değişikliği nedeni ile düşüş yaşayan siteler 1 hafta gibi kısa süreden sonra yeniden yükselerek eski sıralamalarını da geçtiklerine şahit olmuştuk.

Google Mobil Uyumluluk Test Aracı ile sitenizin uyumlu olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Bizim sitemiz ve blog sayfalarımız gibi tüm sayfalar mobil uyumlu.

İç SEO Özeti

Sonuç olarak Google algoritmalarının temelinde, kullanım kolaylığı olan, kullanıcıların sitenizi kullanırken kolay kullanıp rahat kullanmasını amaçlayan bir yapısı var. Yani kullanıcılar içeriğinize kolay ve hızlı erişirken aradığını bulmalı ve sitenizde içeriğe göre uygun süre geçirmeli. 10 dakikada okunan içerikte ortalama 1 dakika sayfada geçirilen süre oldukça zararlı bir durum olacağı gibi ziyaretçileri de sıkmadan okunabilir içerik sunmalısınız. Okunabilir olmasının yanında da akıcı olması da tavsiye edilir.

.

Blog Hakkında

Senelerce edindiğimiz tecrübeyi sizlere aktarmak için buradayız.

More from our blog

See all posts

Leave a Comment